Thursday, February 16, 2012

kawaii...

kawaii means cute in japanese language. Too much watching the anime so i can understand a few short word.(kalau boleh belajar lagi,lagi bagus)

few days ni terjebak baca blog juliahoneyshakes(x perlu link kot,google je mesti jumpa)so many cute food n really adore it.(and tetiba nak bahasakan diri saya sebab rasa comel,hahha..sepak laju laju kang..statement xleh blah)

aku adelah peminat jepun. dari bahasa,budaya,komik,anime n even the food. and i love sushi after reading too much manga.(love by only tengok je..,disebabkan aku ni jenis suka makan n try something new,jadi aku x heran sangat nak try makan sushi ni)n sushi king of course my favourite place to go.(and aku pergi SK yang x serve arak ok,mcm kat BP x serve arak n tukang buat sushi adelah muslim and aku yakin sebab diorang kat sana no pork,alcohol pun sekarang dah xde,dulu ade few food dia yang contains alcohol,tapi dia dah declare awal2)
Tapi sekarang aku dah x makan sangat dah. x gila sangat la.Kalau dia dapat pengesahan HALAL dari Jakim lagi bagus,at least lagi rasa sedap hati..walopun kredibiliti jakim tu sangat rendah bagi aku sejak a few case with butter,ghee n tepung.(lambat eh diorang buat kerja?diorang ade power nape x redah je company2 tu,kedai2 kecik berani pulak,tapi tutup lambang kedai tu,ntahpape..abis tu macam mana nak tahu kedai tu ok ke x?) tapi at least tu je la yang membantu orang islam pasal makanan ni.

ok,back to story,
disebabkan aku gila sangat dengan food,aku pun kalu bleh masak nak juga buat sampai orang jadi adore n rasa nak masak jugak bila tengok food yang aku buat. So baru2 ni bila tengok bento box yang cute-cute,cair hati aku.rasa nak buat dan-dan tu jugak.Tapi obstacles first aku of course la Ted.Kalau lah dia suka benda2 macam tu,i'll be happy to learn it.Tapi,belum give up lagi. Sekarang tengah cari idea macam mana nak fusionkan bento tu jadi bento malaysia. Maybe boleh buat nasi goreng dengan ayam pastu letak sos kat another pack.So dapatlah bawak food yang lebih healthy n seimbang.Bestnya....~~~berangannn

jadi langkah pertama nak beli bento box dulu.tadi dah tengok kat ebay,nak register paypal pasni,tapi tunggu akaun stabil dulu.Takut2 tetibe ade emergency nak guna duit.

Seronok weh tengok bento yang comel n berwarna warni tu,kalau ade anak nanti aku mesti prepare food n bento kalu dia dah sekolah~~berangan lagiiii...

takpun prepare bento untuk diri sendiri,tapi kena la kerja dulu.(macam rajin je kan aku nak masak,berangan memang senang,cer buat tengok..haaaa..baru tau penat),mesti best je buat bento untuk family..Arghhhh cannot resist la..

jom enjoy picture yang aku google ni

kalau buat yang ni pun ok ni untuk Ted,kemas je kan?

sayangnye nak makan~~

imagine bagi anak bawak bekal cam ni,mesti dorang seronok n bersemangat lagi.
Aku sempat la jugak baca tips n trick dia,macam senang jugak,menyesal x kirim silicone cup tu dr TTM aritu. takpe,dengar kata ade Daiso kat OU,nanti boleh cari kot.

aku sebenarnya dah ade dah few gadget(??betul ke gadget?) untuk buat bento ni,tapi ade jugak yang dah ilang n tertinggal kat umah mak.Mostly beli kat jusco n online..yang beli kat jusco tu la banyak ilang.hmmm..takpe,first nak beli bento box dulu..pastu cari mould,tupperware punya besar sangat lah..(eceh,padahal boleh je guna)

ok,that is for now,hari ni nak mintak Ted belikan aluminium foil sebab nak buat puding lagi,dah jumpa resepi n cara yang awesome,pasni mesti aku punya puding smooth cam sutera..oh my my myyyy..

p/s: mission hari ni adelah karipap dan nuget.huhu..

No comments: