Saturday, May 25, 2013

first thing i bought for my baby

it was cloth diaper. Haha..Actually bukan lah cloth diaper.Aku belikan dia twinkle totz set.(tu pakai at least masa 6 bulan lagi kot..haha..super lama)

Dapat 4 jenis
Simplex,Bum genius,IttiBitti,GroVia

husband aku bagi pendapat,dia cakap BumGenius tu yang nampak bagus sebab waterproof,simplex mcm keras sket kain dia.IttiBitti lak lembut sangaaatttt..Syok je pegang..hahaha

owh..masa beli tu,dapat detect kotor kat Grovia..nasib baik dapat tukar..Cool.

Sebenarnya kat rumah dah ade banyak barang baby. Pusaka dari cousins diorang.
dah ade
-Car seat
-Stroller
_Playpen
-tub mandi

jimat duit saya..haha

jap lagi nak cari list barang baby.
But one thing yang aku x beli maybe botol susu. Sebab plan nak breastfeed,and since aku xkerja,cadangnya nak DF (direct feeding) sahaja. and aku plan nak guna sippy cup bila dah kenalkan solid food nanti.
Hancur harapan mak dia nak beli botol susu LifeFactory. haha..Kuat berangan woohh..Da plan lama gila kot nak beli botol susu tu. haha. Tapi maybe beli jugak sebab dia boleh tukar puting tu kepada sippy cup..and pendek kata LifeFactory bole guna sampai dewasa. InsyaAllah



haa..tu contoh dia ada..(picture googled jek)

well..ni kehendak anak ke mak?

No comments: