Saturday, October 19, 2013

37 minggu n countings..

Lama weh xupdate belog..semua blog aku xupdate..hmmm..

Ok..now da 37w.. Aku masih kat umah.. Alone.. Heeee..husband aku pergi bintulu.. Next week dia balik..last la kot g bintulu before aku bersalin. Katanya nak balik rabu or selasa. Tapi aku bajet dia balik khamis or jumaat..tapi tadi husband call katanya macam balik lewat lagi..adesss..

Budak aktif ni mmg always la gerak2..doc ckp jantung dia kuat sgt. Harapnya tu petanda bagus la.. Aku mmg selalu rasa heartbeat dia..sampai xleh tido kadang2..doc kata sebab perut aku nipis..hubby lak cakap perut aku da mcm belon yg nak meletop tu..haha..

Well da 37w ni..aku  rasa mmg gemuk sgt..hubby aku ckp x gemuk..cuma perut je besar..

Alhamdulillah preggy ni berjalan dgn baik..xde alahan cuma kena gatal2 n panas yg x terhingga je. Baby pun baik..membesar ikut minggu :)
Cuma aktif sgt..sakit gak la perut aku dibuat sikecik ni.

Erm..anak aku da berada kat laluan :)
InsyaAllah bila2 masa je boleh keluar.tapi belum sakit pun.. Ade kot rasa contraction sket2..(agaknyala..aku pun xpasti contraction or anak aku tgh bergusti dlm perut)

Yang pasti tadi hubby call n suruh aku stay umah abg aku..aku mmg melengah2 nak dok umah abg aku..malas la susahkan sesape..
Pastu aku tanya la kat hubby kenapa mcm menggelupur sgt nak aku dok umah abg aku..
"smlm dy mimpi da dokong baby,terus rasa cuak"
Hahah..sikit lagi nak tersembur air yg aku tgh minum..

Sebenarnya mmg cuak nak bersalin. Aku beli set tanamera untuk pantang..adelah benda yang bole guna before preggy mcm vco..tapi aku xberani nak sapu kat perineum tu.. Serius cuak..hadoiii..xpelah..aku buat minum je..

Hubby pun da sediakan air selusuh aku. Tinggal nak letak dalam beg hospital..sbb aku da start angkut beg hospital ke mana2.and aku drive keta hubby skang..keta dia auto n keta dia park kat luar umah..so papehal senang sket..malas nak bawak keta sendiri..tapi bole je nak drive..

Hmmm..aku slalu ckp kat baby,lahir lewat2 sket pun xpe.mok dia nak g kenduri bestfriend dia ni..hehehe.ikut edd pun xpe dah..haha.

Aku masih rajin berjalan lagi ni..still laju lagi..cuma cpt penatlaa..kejap2 sakit belakang.bantal bf xbeli lagi..xpela..tunggu pok dia balik la..xpun beli je kat alamanda tu..cuma mahal sket.

Speaking of mahal,banyak gak da spend duit kat barang baby..haha..nasib mok dia smpt bisnes..so adela sket duit untuk beli brg baby..serius aku xtau harga brang2 anak aku. Kalu tanya berapa harga brg2 baby secara spesifik,mmg aku xtau langsung harga dia..nasib laa.pasni la baru kira kot.

 kira kot.
 kira kot.

No comments: