Monday, July 25, 2011

Panggilan Lepas Kahwin

HEhe.Gedik pulak nak citer pasal lepas kahwin memandangkan tarikh kahwin aku da semakin dekat,dan perasaan gemuruh aku bertambah lepas tengok majalah 3.Last week kan ada slot pasal Nurul Ain Nurul Syuhada (ke terbalik?) kawin.Fuhh.Sumpah kecut perut tengok dia menikah.Tak tipu.

Berbalik pada persoalan,entri ni takde niat nak troll sape-sape yek?Aku Cuma cakap perasaan sendiri jek
Orang Melayu ataupun Malaysia rata-rata akan panggil abang untuk suami lepas kawin.Contoh terdekat,kakak aku panggil hubby dia abang,dan 2 daripada 3 abang aku dipanggil abang oleh wifey masing-masing.Jadi mostly orang akan panggil abang,biarpun sama umur.(Aku baru terfikir 2 daripada 3 tadi sama umur,yet they called her husband ABANG,wuuu)
Aku penah la jugak terfikir ape aku nak panggil tunang aku pas kawin nanti,since mak aku cakap aku cakap kasar gila dengan tunang (ish mak ni,cover2 la.xkan depan mak nak manja-manja.kang kena cop ngada2 pulak)
Aku pernah rasa nak panggil tunang aku abang,but yet,both of us x suka.Aku saje test nak kacau dia bila panggil camtu,end up dengan,”ni kalau diorang [read:member] dengar,mampus kena bahan” hahaha..Jadi,aku rasa panggilan ni tak effect pape rasanya.Selagi hormat dan taat pada suami,ok je.Tapi xdalah hormat mana kalu dengan laki pun beraku –engkau.Maybe okay pada kita,tapi orang luar yang dengar mesti akan komen punyalah.But,hey,it’s our choice.Pedulikan orang nak kata apa,yang penting kita [read:suami & isteri] rasa selesa.Kan?

Kesimpulannya:Nanti dah kahwin baru aku fikir nak tukar panggilan :p..Haha.Skang buntu lagi lah,banyak benda yang terkejar-kejar ni.Dasar suka last minute.Huh!

No comments: