Thursday, September 8, 2011

Beauty is pain..in the ass

To be growth up without any experience to be a girl sure is irritating.Haha

Perempuan dengan kecantikan x dapat nak dipisahkan.Betul tak?Semua perempuan nak cantik,dan cantik itu adalah perempuan.Mungkin kecantikan fizikal,hati,budi bahasa.Ye,mungkin segalanya.

Tau tak,susah untuk menjaga muka ni sebenarnya.(ke aku sorang xtau?haha)Perempuan macam aku,yang xada sex appeal (bak kat anak buah aku),amatlah tak kisah pasal benda2 leceh ni semua.Sebab aku fikir macam ni,i dont use any make-up,so what i should cleanse it?Kan dah cuci muka pakai facial foam tu.Cukupla kan?ok.Rupanya silap ye.Muka anda hendaklah dibersihkan seperti biasa disamping di bersihkan dengan segala make up remover (walopun anda cuma pakai moisturizer atau BB cream) sebelum di cuci dengan facial foam.

hari tu aku pergi ke SkinFood untuk, and tetibe terjebak untuk membeli barang2 kosmetik (sedapkan hati sendiri by saying it was a gift for myself after a lot of hardwork :D),masa tu la aku baru dapat info untuk segala jenis yang diperlukan untuk kulit.

1.Makeup remover -sangat penting untuk orang yang bermekap
2.Pencuci muka
3.Toner
4.Ampoule
5.Serum
6.Emulsion
7.Cream

See?berapa banyak yang diperlukan untuk menjadi cantik.hailaaa..thats why jadi cantik adelah leceh dan juga sakit.

why sakit?
berapa banyak perempuan sanggup pakai heels semata-mata nak nampak gorgeous?tipu sapa kata tak sakit,maybe skang xsakit,kita tengok 10 -20 tahun lagi ape yang akan jadi kat otot kaki anda.

and berapa banyak yang sanggup berlapar sebab nak kurus(nak cantik )

and aku adelah termasuk untuk menjadi orang yang nak cantik,terutama on my big day,i dream of wedding with clear face,without any freckles,pimples and so on supaya aku boleh makeup cam korea.hahaha.

in 36 days,i hope skin food will help my skin to gets better than before,and hopefully my future husband will notice it.Hahahaa..

penuh dengan free gift ;best
nota: tadi saya pergi try baju kahwin saya,tailor da siapkan 2 pasang,impressive kerja dia.Next week dah siap semua.Nice work.
nota 2: esok pergi kl untuk cari hantaran kahwin untuk si dia n nak cari marshmallow halal untuk buffet candy.(nak buat sendiri,tapi kena marah dengan my niece :((,dia cakap,mana sempat.Hmmm)

No comments: