Tuesday, July 3, 2012

Banggakah kau menjadi pilihan kedua?

Baru- baru ni ada manusia di fb yang membuat status secara merungut/ marah kat orang. Status yang berbunyi mengapa isteri itu queen control sampaikan suami tu tergamak mengadu keperempuan lain.

Aku xtahu apa yang dia fikir bila dia begitu bangga tunjuk kat dunia fb dia yang ade laki orang text dia,mengadu keburukan isteri.. Sigh.

Memanglah laki orang tu mengadu bukan bukan sebab nak kan perhatian dan simpati. Tapi cuba fikir,kalau dia lelaki yang baik,dia akan mengadu domba pasal bini dia kat ko x? Xmustahil kat bini dia,dia mengadu ko yang suka kat dia dan keep kacau ko. Lelaki jenis ni,adelah jenis lelaki x berteloq. Lelaki yang bodoh kat mata aku.

Dan jika itu berlaku kat aku,aku akan rasa sedih. Sebab aku tahu aku cuma pilihan kedua. Kat mata lelaki tu,aku cumalah sparepart yang bole digunakan jika xbahagia dengan isteri. Sebab tu dia xpilih aku at the first place.

Tak bangga pun jika suami orang yang datang kepada kita sebab walau teruk mana pun isteri pertama dia. Yang kedua tetap digelar perampas. Memang lah orang ckp,jgn fikir cakap/kutukan/ cacian orang ramai. Tapi sampai bila ko sanggup hidup dengan keji dan maki orang ramai. Kita ada pilihan,disakiti atau menyakiti. Pilihlah. Ada duda,ada teruna,mengapa suami orang yang jadi pilihan kau?

No comments: