Wednesday, July 4, 2012

wishlist ramadhan

hehe..x lama lagi nak ramadhan,nak buat wishlist juga.err..senarai harapan aku untuk ramadhan ni..harapnye dapat buat.

sesungguhnya bagi aku ramadhan ini adalah perebutan antara akhirat dan duniawi. di mana bulan ni rezeki mencurah-curah,pahala mencurah-curah. harapnya aku x sibuk sangat buat biskut sampai kepenatan sampai x terawih,sampai lewat hujung-hujung waktu.

ok here goes my harapan:
1. Puasa cukup. (tapi sebagai perempuan yang tidak mengandung,itu adelah mustahil,tapi mana tau rezeki Allah nak bagi kan?)
2. terawih cukup. (okay,boleh copy ayat diatas)
3.khatam al-quran (moga Allah bagi aku kekuatan melawan nafsu jahat dan malas aku)
4. xnak fikir pasal makan selalu (aku punya favourite tengok gambar makanan..tambah2 lagi time lapar..mmg kepala aku fikir makan je laa)
5. jauh sifat mencerca dan sabar (walaupun oven buat hal,ataupun xde stok barang)


cukuplah 5..moga ramadhan ni lebih menjadikan aku insan.

ramadhan,bulan dimana kalau ko meniaga,ko boleh untung banyak dengan bukak bazar ramadhan,tapi kalau makanan ko x sedap/basi pastu mahal nak mamp*s,,bersedialah dengan cercaan orang..silap2 berbakul2 jugak dosa sebab aniaya orang.tapi tak kot..orang puasa kan sabar-sabar belaka..tu antara peniaga tu dengan tuhan la kan

selamba aku merapu bukan2 kan?
tapi 5 kat atas tu harapan aku la..harapnya xterlalu besar untuk aku. semoga sempat bertemu ramadhan lagi,dan harapnya tahun lalu atau tahun ni bukan lah tahun terakhir ramadhan aku.

No comments: