Friday, September 14, 2012

Sabtu ahad isnin

Ok..bagi aku masa 3 hari untuk delete/private kan blog ni..ngeee..

X fun lar blog ni.. Kang tetibe anak2 baca susah plak..

Eh..anak buah la..hi kakak mira,hi kakak alia :D

Adib pun dah jarang blog. Sob sob sob..rindu adib..rindu jijah..huwaaa..

Eh..ok back to topic..

Bukan apa..atas kesedaran aku nak close fb diatas ketagihan terhadap fb dan tupperware..maka datang la pula ilham..ilham tu tanya

" kenapa ko buat bendalah blog x berguna ni?"

Ekeke..

Aku pun terfikir jugak kan..( eh..sedap jugak nama ilham tu eh?sedap je bunyi dia..hehe)

Ok..kira ni last la aku merapu..

Last story about kenooban aku..

Hari tu ted bercerita pasal ofismate dia yg xtau pape..xtau buat wiring n etc la..

Pastu aku menyampuk la..

"tapi,sayang pun xtau juga?"

"errr..syg lain..ni semua dia xtau "

"owh yeah? but saya pun xtau..wiring ke hape ke.." aku jawab

"sayang lain,sayang memang noob..so syg dok diam2 buat kuih" laki aku jawab..

"ok..fine"

Seriously aku xtau..maybe dari segi theory aku mmg bole lagi..practical no..but programming ok sket kot..tp kena study lagi..choi la..

And then semalam abang aku bercerita,actually aku tgh cerita pasal budak ukm yg noob ckp sarawak maju sebab dah ade mcd tu..pastu abg aku citer lak pasal budak medic..

Dia tanya
"u know jaundice?"
"err..sakit kuning tu la kan?" takut kena trap je dgn question dia..
"kalu kena jaundice mata warna apa?"
"er..kuning la" mcm obvious je jwpn dia kan..
"u know my student jawab BIRU"

Ok..aku nak pitam..

Tapi cuba kaitkan citer aku dgn student abg aku..samekan?bezanya dia medic n aku electrical..maknanya i'm not alone..hahah..ade jugak yg sama noob ngan aku..

But in my defend,suppose budak medic lebih bijak cause they need straight A's to get accepted or cgpa 3.9 ke atas kan?hahhaa..mana bole compare dgn aku..agagag..

Tapi inila kot kekurangan dlm pembelajaran skang..student tend to menghafal dari memahami..

N inilah akibat dari masuk u sebab ditawarkan..kos x penting..yg penting masuk..betul x?same goes with me..dulu plak masa isi borang sebab ikut2 je..haha

If i got kids someday..insyaAllah..i hope i can help them choose benda yg diorang minat rather than push them study hard..

P/s: aku ada teringin nak sambung degree..in food service or food tech..insyaAllah..
Aku dah jumpa something yang aku minat..kalu minat agak2 boleh 4 flat tak?alang2 xbuat pape..meh sambung study full time..( terus rasa seram sejuk..woi..ptptn tu pun x mula bayar lagi..sibuk je nak belajar lagi)

No comments: